Træningsdagbog

Her kan I følge med i mit lille projekt for at komme i bare lidt bedre form. Pt. ejer jeg nærmest ikke en kondi, så vi starter ud from scratch. Jeg håber at kunne motivere mig selv (og måske også jer andre) ved at skrive mit aktivitetsniveau ind her – det ville jo være for pinligt, hvis siden stod helt tom! 😉

Onsdag d. 5/5 2010 kl. 17.45

Hvad? Løb – nu med fitnesshold!

Hvor langt? Det aner jeg ærlig talt ikke, for vi løb både almindeligt og interval.

Hvor længe varede det? Det hele varede en time, men så fik vi selvfølgelig også instrukser og sådan undervejs.

Hvordan var det så? Rigtig godt! Man gad ikke at være den bageste, så derfor pressede man sig selv lidt mere end hvis man bare løber selv. Og jeg fik ikke ondt i knæede, hurraaa!!

Bonusinfo: Træneren havde fornylig løbet 90 km på 7 timer – fuck!

_____________________________________________________________

Fredag d. 30/4 2010 kl. 09.18

Hvad? Løb igeeen

Hvor langt? 2,5 km

Hvor lang tid brugte du på det? Omtrent 14 min.

Ellers noget? Havde min kæreste med på slæb denne gang – tror jeg er tilbøjelig til at presse mig selv mindre, når han er med. Og så får jeg herre ondt i mine knæ, så nu skal jeg altså have de der indlæg i skoene!

_____________________________________________________________

Mandag d. 26/4 2010 kl. 20.12

Hvad? Løb.

Hvor langt? Jeg løb en lillebitte smule længere end sidst – 2,82 km.

Og hvor hurtigt gik det så? Det tog ca. 17 min.

Var det hårdt? Mjaaah. Lidt! Jeg fik lidt ondt i knæene.

Note to self: Køb geleindlæg til skoene.

_____________________________________________________________

Tirsdag d. 20/4 2010 kl. 19.35

Hvad lavede du nu? Jeg løb da!

Hvor langt? Samme tur som sidst – 2,5 km!

Var du hurtigere end sidst så? Nej. Men det var jo også kun anden gang! Det tog igen 15-16 min.

Hvordan gik det? Lidt hårdt, mest pga. mavepine. Så hjælper kage altid! 😀

_____________________________________________________________

Lørdag d. 17/4 2010 kl. 8.30

Hvad? Løb

Hvor langt? Jeg løb lidt forkert (hæ, typisk mig! :D), så jeg endte med at løbe 2,5 km.

Manner, det var langt! Hvor lang tid tog det? Det tog rundt regnet 15-16 min., så jeg må have løbet hurtigere end sidst, jææh! Eller også havde jeg bare medvind…

Hvor slemt var det? Det var faktisk rigtig rart at komme ud fra morgenstunden – det er lige mig!

_____________________________________________________________

Tirsdag d. 13/4 2010 kl. 17.25

Hvad? Løb

Hvor langt? Ahem… Jeg løb altså kun 1,92 km. Og så løb jeg både op og ned ad trappen til 6. sal!

Og hvor lang tid tog det så? Det glemte jeg at måle, men jeg tror det tog et kvarters tid.

Var det hårdt? Nej, det var faktisk ikke så slemt som jeg havde troet. Heldigvis!

_____________________________________________________________

12 responses to “Træningsdagbog

  1. Top fedt med træningsdagbog, kan hjælpe lidt til at vi andre får dårlig samvittighed, og selv kommer afsted 🙂
    Har selv tænkt mig at begynde at cykle til og fra job (i hvert fald når det er godt vejr) 🙂 og har da i hvert fald gjort det idag, haha
    Keep it up 😉

  2. Dejligt du ikke starter voldsomt ud. Det der tror jeg også at selv jeg kan holde til – kan være jeg skal afsted i morgen 😉 God ide med træningsdagbog!!

  3. Cool initiativ! Man får det så godt af træning! Synes faktisk, det føles, som om det forpligter, hvis man har skrevet på bloggen at man skal træne. Det er lettere at droppe det, hvis man kun havde nævnt det for sig selv i samvittighedsdiskussion mellem sit doven-jeg og sit sund-jeg. Keep it up 😀

  4. Godt I synes om det – vi satser på at strækningerne bliver lidt længere med tiden! 😀

  5. Jeg følger med. Og prøver dermed at motivere mig selv 😉

  6. Jeg var også lige ude og løbe idag 😉 første gang i en månede, dejligt at komme igang igen og så skal jeg sørme og så til at starte i fitness 🙂 så fedt med det her 🙂

  7. Hej Sofie.

    Hvis du skal have lidt løbefif, må du sige til. Jeg har en marathon-løbe-blog. Jeg er selv gået fra 2,5 km til 42,2.
    Nu giver du jo så fine modefifs, så er det kun på sin plads at give træningsfif 🙂

    Stine

    • Hej Stine! Puuuuha, så langt tror jeg alligevel ikke, jeg kommer til at løbe – ever! 😉 Men sejt at du har gjort det. Hvis du ved hvorfor jeg får så ondt i mine knæ, så hører jeg gerne fra dig. 🙂

  8. Hej Sofie

    God idé! Når man selv netop er startet med at løbe er det rart at følge en som heller ikke kan løbe en maraton uden at blinke.
    Hvis du har iphone eller ipod touch kan jeg anbefale dig applikationen RunKeeper (man kan få en gratis udgave) Den måler din distance og tid og gemmer dine ruter. Så kan man følge med i sin fremgang (forhåbentlig).

    Vh Ane

  9. Hvad løber du I af sko?
    Sko er (ligesom uden for løberiet 😉 ) virkelig vigtigt og selvom man ikke løber en halvmarathon, kan det sagtens give ondt i knæene, hvis man løber i dårlige sko. Ordentlige løbesko er en virkelig god investering, selvom de godt kan være lidt dyre, men det giver en hel anden motivation, når man kan mærke at de nærmest hjælper en frem ad. I Marathonsport på hjørnet af Åboulevarden og Rolighedsvej, er de rigtig søde til at vejlede og hjælpe 🙂

  10. Ane: Nej, hvor smart! Endnu en grund til at investere i en iPhone. 😉 Ejer desværre ikke en (endnu!)

    Stine: Jeg har sådan nogle fancy og dyre løbesko som er specielt udvalgt til mig efter jeg måtte pruste mig igennem en tur på løbebåndet i sportsbutikken. Min kæreste mener det kan skyldes, at jeg løber forkert – for meget på “forfoden”, hmm… Men ja, det er nok også svært at vejlede mig, når du ikke aner, hvordan jeg løber osv. 🙂

  11. Hej Sofie,
    hvis du får ondt i knæne skulle du måske prøve at svømme i stedet for?Det gi`r også rigtig god motion. Man skal jo ikke gøre noget der gør ondt. Hvis svømmning ellers er dig…
    Hilsen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s