Wake-up call

Gulp… I starten af april måned skrev jeg, at jeg ville begynde at føre regnskab over, hvor mange penge, jeg brugte i løbet af en måned på tøj og den slags. Jeg havde en formodning om, at jeg brugte mellem 1500 og 2000 kr., men jeg skal da lige love for, at jeg blev overrasket! Når man kigger på de små beløb, jeg har brugt, så tror man da ikke, at det vil ende ud i så mange penge?!

Her er mit forbrug for april måned: (det overstregede byttede jeg igen)

Man kan jo tydeligt se, at jeg kun handler highstreet, og egentlig er det jo ikke mange penge, jeg har brugt, hvis man tænker på, at jeg har et fuldtidsjob og en forholdsvis lav husleje. Alligevel synes jeg godt nok, at 3500 kr. er mange penge at bruge – bare på tøj?! Men mange andre kunne jo finde på at bruge et sådant beløb på én ting – så jeg har da fået meget for de penge! 😀

Her kommer mine gode undskyldninger:

  1. Jeg solgte ud af mine ting i slut marts/start april og tjente en hel del på det. Skal vist snart have sådan en runde igen!
  2. Jeg har været uden arbejde i nogle måneder og derfor spinket og sparet, og når man så endelig får penge på lommen, så er man jo næsten nødt til at købe alle de ting, man har drømt om – og lidt til. 😉
  3. Efter en lang og kold vinter er vi endelig kommet ind i en ny sæson, og så er det jo klart, at man skal have fat i lidt nyt sommertøj. 😀
  4. Jeg har jo en vis forpligtelse til at købe nyt tøj, for ellers skulle I jo se på det samme gamle kluns på bloggen hele tiden. 🙂

Hvad siger I – har I nogle kommentarer, råd eller guldkorn om mit forbrug? Det er sgu næsten ligesom Luksusfælden! 😛

18 responses to “Wake-up call

  1. Ej, hvor er det sjovt det her Sofie! 🙂 Haha.. Jeg kender det godt – man bliver overrasket, når man regner lidt på sit forbrug.. Ups.

    http://passionsforfashion.blogspot.com/

  2. Har ikke andet at sige end: SUK! Hvor synes jeg bare du er kær. Ingen blog er som din, du er virkelig en man får lyst til at sige: Skal vi være venner.
    Ha en god bededagsferie!

  3. Rigtig god idé du fik der, Sofie. Tror det kan være meget sundt at tjekke sit forbrug efter i sømmene nogen gange 🙂
    Mht mit eget forbrug gør jeg tit det, at jeg beholder mærker på nyt tøj indtil det skal i brug, og hvis det så ikke kommer det inden for en uge eller to så ryger det tilbage. Lader mig nemlig tit rive med i fx H&M og kommer ud med meget mere end planlagt (gjorde i øvrigt det samme i Ikea i går: min søgen efter en opvaskebalje og et strygebræt blev pludselig til en fyldt indkøbsvogn. Havde lidt forklaringsproblemer overfor Lasse bagefter, hehe!)

  4. ej hvor er det en god idé.. måske jeg også skulle prøve at skrive ned…
    pt er jeg også i gang med at skrive alt hvad jeg spiser og drikker ned i en lille bog (nogle mener jeg er småt-spisende, så jeg er ved at modbevise det)
    måske jeg skulle købe endnu en note-bog.. tror det er noget sjovere at se hvad man får købt af fine ting 🙂

  5. hov og forresten synes jeg at dine GODE undskyldninger holder 100procent 🙂 🙂

  6. Jeg sys det er sejt at du tør.. haha.. Jeg tør sgu ikke at tjekke.. Jeg bliver i min tro om de 1500 kr.. 🙂
    Men credit herfra.. 😉

  7. Gode undskyldninger, det vil jeg sige 🙂

  8. Hvor er du sej du viser det på bloggen Sofie 🙂

    Og elsker iøvrigt din blog. Den er så hyggelig… 🙂

  9. Rigtig god idé – det er sjovt at læse! 🙂
    Jeg synes dog ikke at beløbet er chokerende, tror (hvis jeg skal være heeeelt ærlig) at det er mindre end hvad jeg bruger…… Og som du skriver – du har jo fået en hel del for pengene!

  10. Christina: Ja, det skal man altså lade være med! 😉

    Misse: Pyha, troede lige du sukkede over mig, fordi jeg var åndssvag, men det gjorde du jo heldigvis ikke. Sejt at jeg er sådan en, man vil være ven med! 😀

    Sidsel: Det kender jeg alt for godt! Egentlig synes jeg, at jeg har rimelig godt styr på min økonomi, men jeg blev godt nok lidt overrasket over hvor mange penge det blev, når man regnede sammen. Og det er da altid noget, at Lasse også interesserer sig for shopping – så må han da kunne forstå dig lidt!

    Sophie: Ja, det er faktisk en god idé – også den anden vej, hvis man vil tabe sig. Og det er jo også lidt samme princip, jeg har brugt med min træningsdagbog.

    Sofie B: (alle hedder sgu da Sof/phie nutildags! ;)) Pyyyh, det er altså også lidt hårdt, når det kommer frem sort på hvidt, men det er da noget af en øjenåbner.

    Nadja: Ja, ik? 😀

    Cecilie: Mjooh, sej ved jeg nu ikke lige om jeg vil kalde mig, men mange tak! 🙂

    Anna: Nej, det er det måske nok ikke – men når man troede, at man ALLERHØJEST brugte 2000 kr., så er det altså ret meget!

  11. Haha hvor er det fedt at du viser det til os! Jeg er kun femten år, og har ingen penge i øjeblikket, men hvis jeg havde, så ville jeg have brugt mindst lige så meget som dig 🙂
    Rigtig hyggelig og god blog, og hav en god weekend.
    http://www.boennen.wordpress.com

  12. Læste faktisk fornyligt et sted, at det gennemsnitlige årlige tøj forbrug i Danmark lå på 3000 kr. Hmm… Hehe;)

  13. Boennen: Tak, i lige måde!

    Maria: Arh, tror du ikke du har læst forkert? 😉 Det kan da vist ikke passe – i hvert fald ikke i min verden! 😀

  14. Jeg gjorde det samme, da jeg var et halvt år i udlandet og derfor skulle lave et budget i forbindelse med afrapportering.
    Jeg troede virkelig kun at jeg brugte en brøkdel af hvad det sort på hvidt viste sig. Lidt skræmmende men også en øjenåbner. Tror det er meget sundt af sætte lidt fokus på sit forbrug en gang imellem, ikke nødvendigvis fordi man bruger for mange penge, men bare for lidt awareness.

    Dog syntes jeg dine undskyldninger holder 100%, så stop endelig ikke.
    Min tilføjelse er finanskrisen (som jeg selv bruger hver gang jeg shopper noget) – det er sådan nogen som os, der holder hjulene i gang! (siger jeg mens jeg skæver hen mod mine shoppingposer jeg lige er kommet ind af døren med :o)

  15. Det skal jeg (heldigvis?) ikke bekymre mig om, får 300 om måneden i lommepenge haha 🙂 Men har konfirmation i morgen og skal snart have arbejde på min onkels tank 😉

    //Gitse.blogspot.com

  16. Hahah.. jeg elsker at høre om andre der har det ligesom mig!

    Jeg har fået bankbrevet med kontoudtoget denne måned.. jeg nægter at åbne det. .

  17. Frafemtesal: Hehe, ja, endnu en god undskyldning, jeg kan føje til mit kartotek! 😉

    Gitse: Nej, haha, så er du jo ude over det problem! 😀

    Thilde: Don’t do it! 😉

  18. Synes os det lød helt vildt med kun 3000 kr på et år, men var altså hvad der stod. Kan så godt være at de havde regnet forkert 😛

Skriv et svar

