DIY: Drapering

Flere af jer har efterspurgt en guide på en draperet t-shirt, som jeg havde på den anden dag. Det er ikke ligefrem rocket science, men I insisterede jo! 😉

Du skal bruge en stor t-shirt og en elastik:

Så tager du elastikken…

…og vikler den om en “dut” af stoffet på indersiden af t-shirten…

…så den kommer til at se sådan her ud:

Når du så vender den rigtige side ud igen, så skulle den meget gerne se sådan her ud:

I længden er det selvfølgelig ikke holdbart med en mad-elastik (jeg lavede det i anledning af tøjkrise en fredag morgen! ;)), så jeg har tænkt mig at sy draperingen fast i stedet. Indtil da, så er det her da en meget fin løsning. 🙂

15 responses to “DIY: Drapering

  1. Fin løsning, og der er jo ingen der ser hvad der er bagpå. hvis man leder kan man finde guides på youtube, på hvordan man rigtig draperer.
    http://www.boennen.wordpress.com

  2. Haha, den har jeg også lavede flere gange! Det er så smart 🙂

  3. Smart, smart, smart! Jeg har taget tippet til mig! 😉
    Knus
    /Cathrine
    http://afashionstatement.wordpress.com

  4. Det er bare sådan en fin løsning 🙂 Jeg har ledt efter en egnet bluse, siden du sidst viste din frem 😀

  5. Det er super fedt, elsker draperinger! Tak for tippet.

    Tjek min blog ud hvis du vil – sofietoft.blogspot.com

  6. Det må være en af de nemmeste diy projekter jeg har set. Men det er virkelig kreativt.

    http://thetigerakachau.blogspot.com/

  7. Tak for tippet! Det vil blive brugt flittigt!

  8. Nøj hvor smart. tusinde tak for tippet! det må jeg prøve.

    http://wienbergs.wordpress.com/

  9. En flot lille detalje, tak for tippet. Det må jeg lige prøve!

  10. Hæh, og her gik jeg lige og troede at jeg var den eneste der havde “fundet på det”, ha ha! Du har ret, det er ikke rocket science, men det er det eneste DIY jeg kan finde ud af:)

  11. Hvor er det smart! :o)
    Det må jeg prøve, smart at du bare lige fandt den løsning!

    bysophiedk.blogspot.com

  12. Haha, som alle andre har skrevet; det er super smart 😀

    Bukurije
    http://liloemini.blogspot.com

  13. super smart, haha! det må prøves ;D

  14. Jeg har prøvet det idag, det blev faktisk ret godt. (: Se det på bysophiedk.blogspot.com og bliv endelig fast læser! d;

  15. Ha, hvor genialt! Det vil jeg uden tvivl selv prøve en dag. Det pepper jo en ganske almindelig T-shirt op på nul komma fem – fantastisk!

Skriv et svar

