Jeg tror, jeg har det fra min mor…

…det dér med at give sig til at bage, når der ikke lige er andet at lave! Således har jeg i løbet af de sidste par timer kastet mig ud i hele tre projekter som heldigvis alle sammen lykkedes.

Først stod den på sund, hjemmelavet müsli:

Ingredienser:

  • 2 spsk. rørsukker (jeg brugte mørk, da det lige var nærmest)
  • 2 spsk. olie (jeg brugte rapsolie)
  • 1 spsk. vand
  • 5 dl. grovvalsede havregryn
  • 1 dl. solsikkekerner
  • …og hvad du nu ellers synes, der skal i – jeg brugte hørfrø og sesamfrø.

Fremgangsmåde:

  1. Tænd ovnen på 120 grader varmluft.
  2. Rør sukker, olie og vand sammen i en skål, så det er fri for evt. klumper.
  3. Bland havregryn og kerner rundt, tilsæt sukkerblandingen og fordel den godt i hele müslien.
  4. Fordel det hele på en bradepande (med bagepapir) og bag det i ovnen i ca. 30 min.
  5. (Hvis du ønsker det sødere eller mere crunchy, så lav en større portion af sukkerblandingen.)

Og når jeg nu havde alle de der kerner fremme, så kunne jeg jo lige så godt bage en omgang knækbrød:

Find opskriften her!

Så var det blevet frokosttid, og med en tømmermændsbefængt kæreste liggende i sengen, tænkte jeg, at det hellere måtte være lidt junk-agtigt:

Det blev derfor til nogle skod-pitabrød fra Netto med tomatsovs, ost og hhv. spinat+hvidløg+chili, ananas+pesto+rucola og blot ananas+oregano. Det smagte vældig godt,  og jeg blev yderst populær!😉

15 responses to “Jeg tror, jeg har det fra min mor…

  1. Mmm, de dér minipizzaer måtte godt komme i min retning😉

  2. Hvor mange grader bager du muslien ved? /Stina

  3. Ej undskyld, det står der jo!!!🙂. Tak for opskrift. Stina

  4. Øj.. de der pitaer der.. Dem må jeg lige forsøge mig med engang^^ Nu bliver jeg jo helt sulten.

  5. 3x thumbs up herfra!!!!
    læææææææækkert😉

  6. Arj, hvem der havde overskud og overblik til lige at lave sådan en omgang, hver gang man havde tid til overs? Thumbs up en hel masse, Sofie!🙂 Det ser lækkert ud!

  7. Bare rolig, vi er andre der ligner vores mødre på samme vis😉

  8. Jeg laver også ofte hjemmelavet müsli og knækbrød. Det er altid smaddergodt og utrolig nemt.

  9. Stina: Det er lige det der med at læse…😉

    Maiken: Ja, de er meget nemme at lave.

    Nete: Jeg takker og nejer.😉

    Camilla: Hehe, det er vældig godt tidsfordriv.🙂

    Sophie: Godt jeg ikke er den eneste!😀

    Linda: Ja, det er det nemlig.🙂

  10. Hey Sofie!
    Jeg vil prøve at gi´ mig i kast med dine knækbrød i morgen – de ser nemlig super lækre ud!
    SUPER lækre billeder, det ligner jo, at du har en hel restaurant derhjemme… *SS*

  11. Jeg har arvet det samme.. Og det er jo egentlig ret hyggeligt ikke..?:) Jeg sys det i hvert fald.:)

    Det ser lækkert ud og dejlig du har en der gladligt spiser det. Så er fornøjelsen ved at lave det endnu større..
    Og gud hvor jeg lyder mor-agtig! haha..

  12. Dejligt, skatte – hilsen mor

  13. highstreetstyles

    Müslien er også rigtig god, med honning i🙂.
    Tak for al’ inspirationen, også på andet end modefroten.

  14. vildt, det knækbrød ligner totalt, dem vi laver derhjemme! Det er super godt med fennikel i!

Skriv et svar

