Månedens madanmeldelse – april

Som sagt var min kæreste og jeg på Strøgtur i formiddag, og hvad der bare skulle have været en kop kaffe, udviklede sig til en meget hyggelig brunch.

Vi kom forbi Tight i Hyskensstræde, der tilsyneladende er den gamle natklub Nadsat – her er lidt billeder fra stedet:

Info: Tight, Hyskensstræde 10, 1270 København K, 33110900

Mad og drikke: Menukortet er en blanding af fransk, canadisk og australsk mad og drikke, men deres brunch er – som I kan se på billedet – meget almindelig. Det var meget sjovt at få det serveret lidt anderledes end normalt i de mange små “skåle”, omend det var lidt besværligt at spise det. Der kunne være mere brød, men da vi spurgte efter det, fik vi straks mere. Som I kan se, var der dog stor forskel på, hvor lækkert brødet var. Baconen kunne også godt have været lidt sprødere, men alt i alt var det meget vellykket.

Stemning: Det sidste billede er taget nedenunder ved disken, men det viser egentlig ikke den hyggelige stemning, der hersker i caféen med dunkel belysning og små, flotte lamper. Caféen er i flere plan, og jeg tror også, at den vil være hyggelig til et par drinks en aften.

Personale: Stedet er ejet af en franskmand, en canadier og en australier, og de virker meget afslappede. De har ikke decideret arbejdstøj på og skriver ikke bestillingerne ned – men det fungerer. Og hvem bliver ikke charmeret af et australsk “no worries, mate”?!

Priser: Ikke billigt, ikke dyrt. Deres brunch koster 100 kr. og et glas friskpresset (!) appelsinjuice koster 30 kr.

Samlet vurdering: 4 stjerner (ud af 5)

8 responses to “Månedens madanmeldelse – april

  1. Godt tip! Jeg bliver nemlig altid så stresset over når alle tingene på tallerknen er oveni hinanden 😀

  2. Ej hvor ser det bare lækkert ud. jeg bliver helt lækkersulten, nu hvor jeg ikke har fået morgenmad endnu. mums! Det er noget der klart skal prøves.

    Hilsen Liv
    http://wienbergs.wordpress.com/

  3. Sikke en sjov måde at servere brunch på.

  4. Jeg synes ikke det ser særlig lækkert ud, stedet er hyggeligt men jeg synes brunchen ser meget kedelig ud, de små skåle er ikke særlig flotte og jeg synes der mangler noget grønt og sundt..
    Men okay, nu spiser jeg heller aldrig brunch, af den simple grund at jeg selv arbejder på café og synes ikke det er skide lækkert..

  5. Livsen: Ja, det er en skam, at man ikke kan få sådan en portion hver dag. 😉

    Anette: Ja, det er nemlig lidt anderledes. 🙂

    Julie: Fair nok, så vil jeg da foreslå, at du lader være med at tage derind. 😀

  6. Synes det ser spændende ud. Så det vil jeg da prøve en dag! : D

    /Nadia

    PS. Fantastisk blog du holder, Sofie – Det er altid sjovt og spændende at læse med. Ros til dig! : )

  7. Uuuhm… jeg synes, det ser lækkert ud! Så lækkert at en anbefaling er røget videre til vores læsere 🙂

    /Stiletterne.dk

Skriv et svar

