Jeg er så skuffet…

Hvordan bruger man 485 kr. hurtigst muligt med mindst muligt udbytte? Jo, man bestiller da en tid hos frisør Zimmersonne!

…ok, det er måske ikke helt fair, men jeg er bare så skuffet.

1. Fordi jeg har gjort så stort et nummer ud af, at jeg skulle klippes, og at man så ikke engang kan se det.

2. Fordi frisøren var en megaspasser som koncentrerede sig mere om at følge med i de andre frisørers samtaler og at spørge til de andre kunders påske og whatever end han gjorde om mit hår.

3. Fordi samme frisør genbrugte min mega sjove joke – som om det var hans egen!

Jeg var jo som bekendt lidt i vildrede, hvad frisure angår, så jeg lod frisøsen foreslå først: “behold den flotte længde-jeg synes ikke vi skal klippe det kort-nå, men så du ellers det der med Hollywood-fruerne i går?” Så langt, så godt. Det betød, at han klippede cirka to centimeter af mit hår over det hele “og så kan vi jo altid klippe mere af.” Da vi kom dertil, sagde jeg, at jeg synes det så røv-kedeligt ud, men at jeg ikke vidste hvad vi skulle gøre ved det (bør frisøren ikke vide det?!) Så han endte med at komme noget saltvandsspray i mit hår “så får du sådan en lidt mushi-mushi-effekt, ik’? Ej, gud, heeeeeej Saaaanneeee, hvor ser du godt ud!” og så kunne jeg ellers betale. Æv.

Jeg indrømmer, at jeg nok burde have været mere afklaret, hvad frisure angår, men hos min tidligere frisør fandt vi altid ud af det i fællesskab – og jeg blev som regel tilfreds med resultatet.

Så kære læsere, jeg må desværre skuffe jer: Mit hår er stadig ligeså dødsens kedeligt som da vi startede:

Morgenhår og -kåbe gør det heller ikke ligefrem bedre! 😀 Konklusionen er vist, at jeg må blive klippet næste gang, jeg kommer hjem til min hjemstavn, hvor min gode gamle frisør holder til – det ved man da, hvad er. 😉

22 responses to “Jeg er så skuffet…

  1. 485,-? Hold da op! Men ja det blir vel dyrere jo større by. Inden jeg flyttede hjemmefra boede jeg også i en meget lille by. Der havde jeg min lokale frisør, der farvede og klippede for 500,-!! Så er det ihvertfald turen hjem, og for da besøgt familien 🙂

  2. Jeg synes du skal gå ind og klage – det burde prisen altså også dække. Hvis du ikke er tilfreds så må du klage – ellers snyder du jo også dig selv. Men jeg kender det godt, man tror frisøren har styr på det og går derfra med samme kedelig frisyre som man kom med, bare en masse penge fattigere.

  3. Hej Sofie,

    Nu er Zimmersonne også et af de mere hypede steder i København og nogle vil endda sige at de er det uden grund. Mit råd til gode, billige frisører i Københavnsområdet er, at tage til ydreområderne i København. Selv får jeg en langhårsklip + pandehår og god service på Holmbladsgade på Amager til 300kr. Ikke dårligt. Ydreområderne kan anbefales.

    Fortæl mig om joken!!! 🙂

    Kia.

  4. Hos mange frisører kan du gå ind og sige du ikke er tilfreds, og få en ny klipning gratis – hvilket jeg bestemt ville! For frisører er til for at give gode råd og hjælpe en, også selvom man ikke aner hvad man vil have gjort! 🙂
    Og så kan du måske prøve at sige, at du gerne vil have en anden frisør, end den der klippede det du har nu

  5. Øv hvor er det ærgerligt for dig. Jeg synes at det kan være rigtig svært at gå til frisøren i København, måske netop fordi priserne er så høje, og forventningerne derfor også bliver det?
    Men jeg har faktisk også en veninde som havde en rigtig dårlig oplevelse hos Zimmerzonne, så det ser da ud til at det sted altså ikke kan anbefales!

  6. Miss Scarlett og Simone: Ja… Det burde jeg jo nok. Men på den anden side, så var jeg jo altså heller ikke selv til megen hjælp, idet jeg ikke rigtig vidste om det skulle være langt eller kort eller noget helt tredje. Jeg tygger lige lidt på det.

    Kia: Det lyder saftsuseme billigt. Det kunne være, at jeg skulle tage de dersens yderområder med i overvejelserne næste gang.
    Joken var faktisk (lidt kikset) en genbrugsjoke, da det var den om Sidney Lee og Hollywood-fruerne jeg tweetede om den anden dag. Det var sgu da meget sjovt? Bare ikke når han fortalte den – de andre frisører fattede den i øvrigt ikke. Tsk.

  7. Emma: Hov, jeg nåede ikke lige at se dit svar. Der er da i øvrigt et eller andet helt galt med tiden og “hos”?! Nå, men jeg vil i hvert fald heller ikke anbefale nogen at tage derind. Én ting er, at klipningen er skuffende, en anden er, at frisørerne virker så ligeglade med en, med mindre man er fast stamkunde. Og så har de simpelthen så travlt med at sludre med hinanden mens de klipper. Suk!

  8. Uff! Jeg havde en lignende oplevelse hos en ny frisør for nyligt. Havde valgt en dyrere frisør, som min veninde også bruger, men kom ud med røvkedeligt hår, hun havde misforstået mig fuldstændig. Og skulle betale meget mere end aftalt.

    Jeg går normalt ikke til frisør, fordi jeg ikke synes jeg gider at bruge penge på det, når jeg kan gøre det selv, men een gang om året måske, gør jeg det.
    Så ØV! Jeg kender det alt for godt 😦

  9. Du skal så meget klage. Lige meget om du ikke selv var til meget hjælp, så er det ikke OK at give 485 kr for at få klipppet 2 cm af. OG det ved en frisør godt. Hvis du ikke kommer tilbage, så ved frisøren heller ikke, at det ikke var okay. Og det synes jeg faktisk, at han bør vide.

    Jeg hader frisører.

  10. Det er godt nok ærgeligt, Sofie. Jeg er selv lige blevet klippet og kom også ind med den der: Jeg ved ikke rigtig, hvad der skal ske, men noget skal der da ændres. Min frisør var så bare rigtig god til at snakke og fortælle om, hvilke ideer hun havde, så vi kom frem til noget nyt!
    Så du skal ikke sige, at det nok også lidt var din egen skyld, for det er trods alt frisørens job at kunne tænke nyt, kreativt og se, hvad der klæder dig – ellers er uddannelsen da i hvert fald spildt! Så ja, som de andre piger siger, så gå ind og klag – det kan ikke passe, du skal betale SÅ meget for en klipning, som en veninde kunne have foretaget!
    Men held og lykke næste gang! 🙂

  11. hej Sofie,

    Jeg kan varmt anbefale frisør Dina på Gyldenløvsgade. Det koster 160 kr at blive klippet med studierabat, de er super dygtige og så er der ingen tidsbestilling- man går lige ind fra gaden 🙂

  12. Den sødeste og bedste frisør i København er Christina Pust, Hair by Pust. Hun er kun sig selv og tager sig rigtig god tid til at lytte og man blir forkælet med god kaffe og lækre nødder.. og så har hun en fantastisk massagestol :o)
    En klipning koster 450, men jeg har altid været så glad, når jeg er gået derfra og nydt freden og roen… en af de grunde til, at jeg elsker at komme hos hende! Der er ikke ti forskellige der har fingrene i ens hår.

  13. Pingback: Veien til fine bilder med deg som fotograf | Foto og video kunst

  14. Buh! At viderefortælle andres jokes som sine egne er bare det ømmeste… come on, smarte – find på dine egne! Det synes jeg, du skal sige til det flapøre.
    Og øv med håret i øvrigt…

  15. Flemming Windekilde

    Jeg har vist klikket forkert…

    Men bliver alligevel nød til at efterlade en lille note, på trods af jeg vist er eneste hankønsvæsen og ikke har mere pandehår der skal klippes, men en bemærkning om begrebet service eller retter mangel på samme.

    Det du skriver omkring frisørens manglende opmærksomhed på dig som kunde, får mig i det røde felt, jeg hader at skulle betale penge for en service og samtidigt kæmpe om opmærksomheden – det er f…. en ’ommer’!

    Jeg håber du for styr på håret og frisuren.

    • Hej Flemming! Du er da altid velkommen, men nej, du er nok ikke lige i målgruppen. 😉 Jo mere jeg tænker over det, så synes jeg fandme også, at det er for dårligt. Dog tror jeg, at jeg vil prøve med med en mail i første omgang og se hvad de siger til den – det er knap så konfronterende (og lidt mere wuss-agtigt, men pyt! 😉 )
      Btw, nogle rigtig fine fotos du tager!

  16. Hej Sofie!

    Jeg er ked af at høre om din dårlige frisør-oplevelse.

    Jeg kan desværre ikke tilbyde dig en ny klipning, men hvis du har en ide om, hvilket look du godt kunne tænke dig at opnå, må du meget gerne sende mig en mail. Så kan det være vi kan finde nogle hårprodukter i vores sortiment, der kan løse den opgave, som frisøren ikke kunne klare 🙂
    Du får naturligvis produkterne uden beregning, hvis du kunne overtales til at skrive et par ord om dem på din blog.

    Hav en god dag!

    Venlig Hilsen
    Visti

  17. Hej, jeg er ked af at hører om din dårlige oplevelse, men jeg er selv relativ ny kunde hos Zimmersonne og jeg har aldrig været gladere for mit hår.. Frisøren forstår mig hundrede procent og det har jeg faktisk ikke prøvet ret mange steder før. Men det er jo nok også meget individuelt hvordan komminikationen er mellem frisør og kunde.. Min frisør bruger meget tid på at forstå mig og også fortæle hvad der er godt og skidt i forhold til min nye frisurer. Jeg er bare rigtig glad! Jeg vil anbefale dig at gå tilbage, hvis det ikke er for længe siden, for der kommer ikke noget godt ud af at skrive det herinde ( det hjælper ihvertfald ikke på håret, men måske på humøret :0) ) Held og lykke med dit hår og din frisør.. Tine

    • Ahh, ok. 🙂 Så har vi jo nok i hvert fald ikke haft den samme frisør. 😉 Det er selvfølgelig også helt individuelt med kemi osv. som du selv skriver. Jeg havde tænkt mig at sende dem en mail, men da jeg ikke kan finde nogen mail på deres hjemmeside har jeg egentlig lidt droppet det. Gider ikke rigtig at spilde mere tid og tanker på det. 🙂 Håber du fortsat bliver glad for at gå hos dem.

Skriv et svar

