Stemningsbilleder fra gårsdagen

Tirsdag aften bød på spilleaften hos min veninde Sandra. En virkelig god tradition, vi efterhånden har fået stablet på benene!

Jeg (og min makker) vandt i Bezzerwizzer, men blev jordet i Tegn&Gæt – men hvad skal man også med det der kreative noget? 😀

Og så fik jeg totalt baghjul på min viden om mit kamera af ny-fyr-som-jeg-aldrig-havde-mødt-før. Pinligt! Blændetidspunkt, siger du? Hvilken type linse jeg bruger? Æhh… What?! (note to self: brug påskeferien på at sætte dig ind i alle kameraets funktioner, så du kan lyde så klog som du gerne vil.)

Påskeferie er nemlig lige præcis hvad jeg har, når denne dag er omme! Hurra!!! Håber I har det samme – nogen af jer har garanteret haft det i tusind år allerede. Snyd! 😉

13 responses to “Stemningsbilleder fra gårsdagen

  1. Hahaha godt du har et spejlrefkleks når nu ikke ved, hvilket objektiv du har og hvad blænde er 😀 Prøv fotostart.dk der kan man lære rigtig meget om ovenstående og andre vigtige ting 😛

    • Jamen? Det tager jo stadig flotte billeder? 😀

      Tak for tip om fotostart.dk, der kan jeg vist lære en del. Og jeg er især glad for at der står dette: “Jo – teknikken er vigtig. Men uanset hvor god man er til at udredde for kameraets måde at virke på, og uanset hvor meget man kender til udstyr, så gør det ikke nødvendigvis én til en god fotograf. Øje for motiv, lys/skygge, farvespil mv. er det bærende – derfor er det også muligt at skyde flotte billeder med 15 kroners engangskameraer.”

      Det må være mig! 😀

  2. haha det bliver mig engang.. Jeg aner ikke noget om kameraer, men jeg er begyndt at kigge efter et spejlrefleks. Hvilket har du? For det lyder som om det er et godt et når du kan tage så flotte billeder uden rigtig at vide noget om kameraer :p

    • Så kan vi være dumme i fællesskab! 😉 Mange siger det er dumt at investere i et spejlreflekskamera, når man bare skal bruge det til blogging osv., men selvom man ikke har så meget forstand på det, så tager det altså meget bedre billeder. Jeg har et Canon450d (d’et står for digital, tak til fotostart.dk! ;)) Har lavet et indlæg om det tidligere, prøv at søge herinde.

  3. Hej Sofie,
    Ellers kan også anbefales bogen “fotobogen” eller “fototeknik” af Casper Tybjerg. Han taler et temmelig forståeligt sprog.

    Og hvis du har så meget øje for motiv at du kunne klare dig med et engangs, så var spejlreflekset måske spild af penge 😉

    Og så længe du bruger autofunktionen er det fine billeder. men de fantastiske kommer nok ved at lege lidt med blænde, lukketid osv.

    Ser frem til at se dine resultater 🙂

  4. Ja har godt hørt at nogen mener det er dumt at købe et spejlrefleks når man ikke skal bruge det så meget.. men giver det ikke bare nogle meget bedre billeder også selvom man ikke sætter sig helt vildt meget ind i det??
    Hvad har man forresten brug for af ekstra “udstyr” når man køber sådan et kamera (taske men hvad mere)? Og har du én eller flere linser?
    Jeg stoler blindt på din kamera-viden hehe, tror ca. vi er på samme kamera-niveau nemlig..

  5. Helt ærligt, så synes jeg også det er lidt dumt og statusophævende-agtigt (tror dog ikke, at det lige er derfor, du netop har købt et Sofie :D), at købe spejlrefleks, hvis man ikke skal bruge det til mere 😛
    Man kan få mange nye gode kompakt digtalkameraer, der tager lige så gode billeder, som hvis du sætter dit spejlrefleks på auto.
    Der findes også semi-spejlrefleks, hvilket er et ret godt alternativ – også prismæssigt.

    Gud, hvor lyder jeg hellig 😀 og mine billeder er ikke engang noget at prale af, pga selvudløser og 3 år uden rensning 😛 mit er ny også købt pga en anden interesse 😛

    Charlotte – du har også brug for et hukommelseskort og evt et ekstra batteri (du kan få et til 100 kr). Det kommer jo an på dit forbrug, om du har brug for mere end standardobjektivet 🙂 Hvis du bare skal bruge det til “normale” billeder og ikke noget avanceret, vil jeg sige nej 😉

  6. Skønt med en anden der også først har fået ferie i dag – den skal bare nydes så meget, nu hvor min er meget kortere end alle andres! 🙂

  7. Malene: Tak for tippet om bøgerne, måske skulle jeg prøve at finde dem. Men faktisk er jeg også ret interesseret i det at fotografere og ville ønske at jeg var bedre, men jeg har bare ikke haft tid/overskud til at sætte mig ind i det. Det må der laves om på! 😉

    Charlotte: Katrine har jo allerede svaret dig på nogle af tingene. Hvis du køber et “kit” får du både hus og linse til kameraet (ellers får du kun selve huset, altså der hvor skærmen osv. sidder, men ingen linse – den der lange dims der stikker ud ;)) Jeg har tidligere lånt et teleobjektiv af min far, men det er ikke dødsens nødvendigt. 🙂

    Katrine: Ja, det er der nogen der mener, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige. 🙂 Selvom jeg ikke har sat mig ind i det og brugt alle de smarte manuelle funktioner, så tager det altså væsentligt bedre fotos end mit gamle digitalkamera.

    Ditte: Ja, det er nemlig det! Jeg synes ellers de her dage er mange fridage lige pludselig, men der er åbenbart andre der er mere priviligerede. 😉

  8. Hvor er de dersens pink’e sko fra?

  9. De dersens sko er fra Monki, men købt sidste år. 🙂

  10. Ah, okay. Jeg er vild med farven (;

  11. seje sneaks! 😀

Skriv et svar

