Hjemmelavet remoulade

Hvad gør man, når man kommer hjem fra Kvickly med nyindkøbte lune fiskefileter (ja, det er dem, hvor raspindholdet er højere end fiskeindholdet) og tror at mayonnaisen i køleskabet er remo, så man putter mayo på fiskefileten, og man i panik opdager at  det, og at man ikke har mere remo og ikke oooorker at gå ned og handle igen? Man laver sgu da sin egen remo! 😀

Jeg lurede et par forskellige opskrifter på remo rundt omkring, men bestemte mig for at lave min egen version af de ingredienser jeg havde. Og dermed har jeg også for første gang i mit liv kogt et æg på egen hånd! Godt nok blev det blødkogt, men man kan jo ikke være god til alting… 😉

Ingredienser:

  • Hakkede, syltede agurker
  • 1 spsk. finthakket løg
  • 1 spsk. mayo
  • 1 spsk. ymer el. lign.
  • 1/2 hårdkogt æg (jeg brugte kun æggehviden – I kan nok regne ud hvorfor)
  • Lidt dijonsennep
  • Lidt citronsaft
  • Karry
  • Salt og friskkværnet peber
  • Evt. lidt sukker

Fremgangsmåde:

  1. Kog ægget til det er hårdkogt (her må jeg hellere lade være med at guide!)
  2. Hak agurker og løg meget fint og kom det i en skål.
  3. Tilsæt de øvrige ingredienser (inkl. det hakkede kolde æg)
  4. Så skulle den være good to go! 🙂

Det smager ikke ligesom det man køber på tube, men jeg synes nu alligevel det var et meget godt alternativ – jeg er jo blevet lidt vild med at vide hvad der er i de ting jeg spiser. 😉

PS: Nej, far, jeg har ikke taget meget remo på! Det er en helt anden konsistens end det man køber, så her må man gerne. 😀

5 responses to “Hjemmelavet remoulade

  1. Et godt alternativ som smager fantastisk, er at købe et glas piccalilly (som er syltede grøntsager, uden fedtstoffer og lign. Se den her: http://www.nordiskimport.com/shop/images/471_th.jpg) og blande det op med 10% græsk yoghurt og evt. lidt salt. Det smager fantastisk -meget bedre en normal remoulade, og er yderst fedtfattigt 🙂 Det er ihvertfald det jeg spiser, når jeg spiser remoulade.

  2. + det er sindssygt nemt!

  3. Ej, hvor er du bare skøn!!!
    “Så jeg lavede da BARE LIGE min egen” ;b
    Det er bl.a. derfor jeg elsker din blog 😀

  4. Emma: Det må jeg prøve næste gang! 😉

    Charlotte: Nåeh, du tænker på min status som overskudsmenneske? 😀 Jeg får det vist også mig selv til at lyde lidt bedre end jeg egentlig er. 😛 Haha! Men mange tak for de søde ord.

  5. Jeg må indrømme at jeg aldrig selv havde fået den tanke, om BARE LIGE at lave det selv..

    Og mener.. så laver du hjemmelavet forårsruller!! ..og knækbrød..
    Altså det er bare ting jeg forbinder med Netto..
    Forårsruller er sådan nogle frosne nogen.. ;b

    Jeg er ikke den bedste i et køkken, men du er bare så inspirerende og kreativ..
    Og det er dét jeg elsker 😉

    Jeg synes bestemt ikke du lyder bedre end du er, for du er jo SUPER god!!! ;D

Skriv et svar

