Grr…

Den anden dag fandt jeg denne fine jakke i mit skab – har hørt at de dersens trenchcoats skulle være så moderne… Den var lidt nusset efter sidste års brug, så den røg en tur i vaskemaskinen, og hvad sker der så?

Der kommer en kæmpemæssig pink plet på! Æv, hvor er jeg altså ærgerlig! Jeg aner ikke hvor det stammer fra, for der var altså ikke noget pink med i vasken. Har I nogle gode husmoderråd, der kan hjælpe mig til at slippe af med den knap så festlige plet?

9 responses to “Grr…

  1. har hørt brun sæbe kan tage alt:)

  2. Hey Sofie,
    Prøv at sende den til ren.🙂 Rens er generelt det bedste til overtøj og det er også der jeg sender min fine trenchcoat hen.

  3. Ja, der skulle så stå renS og ikke ren.

  4. Jeg ville starte med at lægge den i blød i koldt vand med lidt salt i. Og virker det ikke, så ville jeg, som culturefuzz også foreslår, sende den til rens:)

  5. Hej smukke sofie!🙂 hvor er det dog en fantastisk blog du har dig hér, den er virkelig dejlig, indspirerende og meget.. naturlig. hvis man kan sige det sådan.
    – og så lige det med din uheldige plet, jeg putter nogen gange sulfo på (ja sådan noget opvaske middel) det hjælper tit. men kan ikke love noget. ellers hjælper brun sæbe på alt!

    Knus liv

    http://wienbergs.wordpress.com/

  6. Hej Sofie. Super ærgeligt! Jeg plejer at komme opvaskemiddel på pletten, og derefter ligge den i en plastikpose, sådan at det ikke tørrer ind, men forbliver fugtigt. Og så skal den ellers bare en tur i vaskemaskinen… Men den med koldt vand og salt virker også rigtig fint. Held og lykke med det!

  7. Øj, hvor er I gode til at rådgive mig! Jeg plejer også at bruge sulfo/plastikpose-tricket, men jeg tror bare at denne plet er mere genstridig. Det kan selvfølgelig ikke skade at prøve!

    Livsen: Tusind tak for de søde ord!

  8. Jeg synes da jeg fortjener lidt credit for den jakke, for så vidt jeg husker er det da vist min? Eller var det den jeg byttede med gravhundetasken?

    kys fra søs

    • Haha, søs, godt du læser med!😀

      Og du har helt ret, det var den du byttede væk til fordel for gravhundetasken – godt byt til min fordel, hvis du spørger mig!😉

      Måske skulle jeg sende den til rens sammen med din Diana von Furstenberg-jakke som stadig ligger inde i mit syskab – det må blive næste forårsprojekt!

Skriv et svar

