Hjemmelavede forårsruller bagt i ovn

Der er ikke meget fest og farver over min weekend, men så er det jo godt, at man kan få tiden til at gå med at eksperimentere med nyt mad!😉 Havde en idé om at lave forskellige små Østen-inspirerede retter, men jeg kunne ikke få de ingredienser, jeg skulle bruge, så det blev “bare” til forårsruller og en grov salat. Indholdet kan varieres som man synes, men her får I opskriften som jeg lavede den.

Ingredienser:

  • 2 revne gulerødder
  • 2-3 skiver hvidkål (el. spidskål) i strimler
  • 1 hakket porre
  • En stor håndfuld bønnespirer
  • 1 peberfrugt i tern
  • 1 fed hvidløg
  • Filodej (det frosne var udsolgt, så jeg brugte 1 pakke fersk på 120 g. – nemt!)
  • 2 spsk. soya
  • 3 spsk. vand
  • 1 tsk. sukker
  • 1 tsk. salt
  • 1 spsk. Maizena-mel
  • Smagsneutral olie til pensling

Fremgangsmåde:

  1. Snit alle grøntsagerne (på nær hvidløg) og steg dem i wok til de falder lidt sammen. Tilsæt hvidløget og steg videre.
  2. Bland soya, vand, sukker, salt og Maizena-mel sammen, vend det i grøntsagsblanding og kog op. Tag det derefter af varmen.
  3. Pak filodejen ud (hvis det er fra frost skal det først tøes op) og klip til passende størrelse – jeg klippede ét ark i fire dele.
  4. Pensl med olie, og fold rullerne som vist på billede nr. 2.
  5. Læg rullerne på en bageplade og pensl ydersiden af rullerne med olie. Bag dem ved 200 graders varmluft i ca. 12-15 min.
  6. Server med soya og en salat (min salat bestod af kogt, afkølet bulgur, avocado, hvidkål, gulerod, peberfrugt, bønnespirer og tomat.)

Selvom det måske ser lidt besværligt ud, så var det faktisk ret nemt, dog var der run på in the making!😉 Jeg synes det er ret dejligt, at rullerne ikke er så fede, når de er stegt i ovn – og at man ved, hvad der rent faktisk er i!

11 responses to “Hjemmelavede forårsruller bagt i ovn

  1. Your blog ….. it’s amazing and soooo inspiring. Nice to find you!

    A small footprint from Agneta & Sweden

    Ps. I have an ongoing jewelry contest on my blog. Welcome! Ds

  2. Ser lækkert ud! Jeg er altid mega dårlig til at finde på nye retter, men nu har du da lige givet mig mod på at kaste mig ud i nogle forårsruller ved lejlighed.

    God weekend!

    /Maria

  3. Jeg kan anbefale dig en rigtig god Thai butik omkring Brønshøj Torv på Frederikssundsvej. Den ligger på venstre side når du kommer fra Nørrebro.
    Indehaveren er en rigtig sød thai dame og det er en af de billigste butikker jeg har handlet i ever når det gælder udenlandske produkter.

  4. Det ser rigtigt lækkert ud, og godt tip med at lave dem i ovnen!

    Jeg kan klart anbefale denne opskrift på Thailandske Forårsruller: http://www.foodfanatic.dk/2009/09/thailandske-forarsruller-maske-verdens-bedste/

  5. Heej.
    Jeg synes at det er helt fantastisk at du laver de her mad-indlæg. Du giver mig lysten til at lave andet end lasagne🙂
    Det ser altid så lækkert og overskudsagtigt ud🙂

  6. Pingback: Ugens madplan uge 38 « Milles mad

  7. Hej Sofie Jeg ledte efter en opskrift hvor de skulle laves i ovnen, og der kunne selv Alletiderskogebog ikke være med, så jeg blev glad at du lige præcis har lavet det jeg skulle bruge! TAK!!!!
    Er printet ud og vil nu ud og handle!

    Mange hilsner Louise

Skriv et svar

