Frugtsalat!

Aftenens fredagsdessert er et lidt sundere alternativ end sidste uges (som bestod af bland-selv-slik i overflod, red.), men den er ikke desto mindre rigtig lækker – og simpel at lave!

Ingredienser:

(Brug bare de frugter du har eller synes passer til – jeg brugte:)

  • 2 bananer
  • 3 blommer
  • En kvart melon
  • En halv pakke blåbær
  • En stor håndfuld vindruer

samt…

  • En halv liter fromage frais/creme fraiche/ymer/græsk yoghurt/whatever
  • Lidt vanillesukker

Fremgangsmåde: (quite simple! ;))

  1. Rengør alle frugterne og skær dem i passende størrelse.
  2. Bland vanillesukker i det syrnede mælkeprodukt og rør rundt.
  3. Bland de to ting sammen – og så er du klar til at spise!😀

Hvis man synes, så tror jeg det vil gøre godt med et drys mørk chokolade på toppen (hvis man da efterhånden tør at købe chokolade af frygt for at støtte børnearbejde!)

God fredag aften!🙂

4 responses to “Frugtsalat!

  1. Åååååååååååårrrrrrrrrhhhhhhh Muuuuuums!

  2. Virkelig lækkert, tak fordi du delte det med os, det er lang tid siden jeg sidst har fået det så det må vist være på tide.
    Køber du tit frugt hos udenlandske grønthandler? Hvor meget bruger I på mad om måneden?

  3. Nina: You are very welcome!🙂 Jeg bor på Nørrebro, så her er grønthandlere i overflod. Det, der ikke umiddelbart kan fås i Netto, køber jeg hos min lokale grønthandler. Min kæreste og jeg sætter hver måned 1000 kr. af hver over på vores madkonto, men det er sjældent vi bruger det hele.🙂 Så bruger vi resterne på at gå ud at spise, fælleskøb osv.

Skriv et svar

