Vegetarisk mexicansk burger med hjemmelavet salsa

(Hæhæ, ok, lidt cheesy med chilien på! :D)

Når jeg skal finde på aftensmad, så tager jeg altid udgangspunkt i, hvad jeg i forvejen har i skabene derhjemme. I går var det cheddarost, hjemmebagte boller, en rest tortillachips, blandet salat, avocado, aioli og så selvfølgelig alle basistingene. Derfor blev det til mexicanske burgere som helt bestemt gav point hos min kæreste!

Ingredienser:

Burgere:

  • 2 boller
  • 2 færdige “mexiburgere” fra Nutana (fås på frost i bl.a. Irma)
  • Salat (jeg brugte både hjertesalat og rucola)
  • Tomat, agurk, avocado og hvad du nu lige synes
  • Lidt aioli el. mayo
  • Evt. lidt cheddarost og tortillachips

Salsa:

  • 1 dåse hakkede tomater
  • 1 chili
  • 1 fed hvidløg
  • Salt og peber
  • Lidt sukker

Fremgangsmåde:

Burgere:

  • Tænd ovnen på 200 grader og varm “bøfferne” i ovnen i 25-30 min.
  • Varm også bollerne og lav evt. lidt nachos som tilbehør. Læg evt. lidt cheddar på “bøfferne”.
  • Hak grøntsagerne mens de øvrige ting varmes i ovnen.

Salsa:

  • Snit chilien i mindre stykker (fjern kernerne, hvis det ikke skal være så stærkt). Pil grøn dims inde i hvidløget ud (det er den der giver den fæle ånde) og hak resten.
  • Hæld de hakkede tomater op i blenderen, tilsæt de resterende ingredienser og blend – så er du allerede done!

Og så skal det hele bare samles – det behøver jeg vist ikke forklare hvordan man gør! 😉

God appetit!

5 responses to “Vegetarisk mexicansk burger med hjemmelavet salsa

  1. Det lyder rigtig lækkert 😀

  2. Du skrev i et tidligere indlæg (hmm lyder så trusseindlægs-agtigt..) nå, men at du ønskede lidt feedback om hvad der skulle med i bloggen osv, og for mit vedkommende behøver du ikke lave om på noget som helst! Elsker dine dagens-outfit, boligindlæg, og ikke mindst dine madindlæg!! (ej hedder det virkelig indlæg??) Keep up the good work! 🙂

  3. Louise og Sidsel: Tak! 🙂

    Katrine: Hahaha, ja, det hedder det lidet charmerende ord; indlæg! 😉 Jeg har efterhånden vænnet mig til det. Men det er virkelig dejligt at få en kommentar som din! Det gør mig bare så glad – fedt at nogen gider at læse om hvad man har på hjerte. TAK!

  4. Pingback: Mexiburger + kyllinge-satay med peanutdip « Sofies

Skriv et svar

