Tærte med skinke, tomat og feta + bønner med hvidløg og mandler

Manner, hvor er jeg mæt nu! Fordi I ikke gjorde modstand ved mit sidste madindlæg – tværtimod – har jeg nu tænkt mig at fortsætte med at spamme jer. 😉 Jeg fik noget a la denne her tærte hos min veninde for noget tid siden og prøvede i dag at lave en lignende. Den blev virkelig god – den skal I altså prøve at lave!

Bønnerne er stegt med hakkede mandler og tynde skiver hvidløg – umiddelbart en underlig kombi, men det smagte faktisk ganske udmærket. Opskriften har jeg fra Newyorkerbyheart (se den her), dog har jeg undladt tomaterne. Opskriften på tærten kommer her:

Ingredienser:

  • 1 pakke tærtedej (eller lav den selv, hvis du kan overskue det ;))
  • 3 æg
  • 2 dl mælk
  • 1 pakke skinkestrimler
  • 1 pakke salattern/feta
  • 1/4 dåse hakkede tomater
  • Revet ost
  • Salt og peber

Fremgangsmåde:

  1. Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
  2. Rør tærtedejen sammen, ælt den, rul den ud og læg den i tærteformen.
  3. Slå æggene ud i en skål, tilsæt mælk, salt og peber og rør det godt sammen.
  4. Steg skinkestrimlerne på panden i lidt olie. (Dette kan udelades.)
  5. Fordel lidt hakkede tomater i bunden af fadet – det skal bare være et tyndt lag.
  6. Læg skinke og feta ovenpå, hæld æggeblandingen over og afslut med lidt revet ost.
  7. Bag tærten i ca. 35 min. – sæt den til afkøling ca. 5-10 min. inden den skal spises.

Nemt, ik’? 😉 Den var altså sindssygt lækker!

5 responses to “Tærte med skinke, tomat og feta + bønner med hvidløg og mandler

  1. Ser meget lækkert ud. Mmm… Er ret vild med Sofies Madblog , fortsæt bare! 🙂

    http://www.lbfrommypointofview.blogspot.com

  2. Bønner med hvidløg og sesamfrø kan også anbefales, hvis ikke prøvet. Lækkert med så mange opskrifter på din blog, der er bestemt et par stykker der skal afprøves 🙂

  3. klarapauline

    Mums det har jeg lyst til!

  4. Hejsa 🙂
    Jeg ville lige høre, om du har lyst til at tilføje mig på din linkliste? Jeg gengælder selvfølgelig ved at linke tilbage til dig. Lad mig høre fra dig 🙂

    / Hilsner Victoria-Louise
    Find mig på http://www.alittlelife.dk

Skriv et svar

