Månedens madanmeldelse – februar

Info: Cafe Ciao, Læderstræde 28, 1201 Kbh K, tlf. 33338808

Mad og drikke: En god brunch indeholder for mig de basale nødvendigheder som fx røræg, bacon og pandekage med sirup, så derudover behøver jeg ikke alt mulig andet “spændende” som oliventapenade og marinerede peberfrugter. Det mest eksotiske Cafe Ciao kunne byde på var da også tunmousse og laks, hvilket de for min skyld godt kunne have sparet væk. Maden var ok, men ikke noget at råbe hurra for. Deres pandekage var en af de der færdiglavede og vakuumpakkede fra Netto – not good. Jeg flottede mig og bestilte et glas appelsinjuice til den nette sum af 38 kr. – og så den blive hældt op fra mega-dunk, sikkert også købt i Netto. Æv.

Stemning: Stedet er i og for sig meget hyggeligt med dæmpet belysning og stearinlys på bordene. Undgå dog at sidde lige op ad baren (se evt. punktet “Personale”)

Personale: Hvis du er interesseret i at høre hvad tjenerne har lavet i weekenden og hvornår de kom hjem den foregående nat, så skal du helt sikkert sætte dig så tæt på baren som muligt. Hvis ikke, undgå baren.

Priser: Som nævnt under punktet “Mad og drikke” tages der skyhøje priser for discount-appelsinjuice (hvis de da så bare havde presset den selv!) Brunchen kostede 99 kr. pr. næse, hvilket jo er meget almindeligt i det centrale København, men maden kunne godt have været bedre. Da vi spurgte efter lidt mere brød, fik vi det dog straks, uden ekstra betaling. Bemærk at det koster 3,75% ekstra at betale med et hvidt, udenlandsk kort (kunne ikke lade være! :D)

Samlet vurdering: Tre stjerner (ud af 5 mulige)

(Jeg har tænkt mig at gøre dette til en månedlig tilbagevendende begivenhed – hvad synes I om det? Gør det nok alligevel, selvom I synes det er noget juks, men det er jo altid sjovt at høre lidt feedback! ;))

14 responses to “Månedens madanmeldelse – februar

  1. Wow, rigtig god idé!!!
    Glæder mig helt klart til at høre om flere steder 🙂

  2. Haha, kan godt holde af din humoristiske tilgang til tingene. Selvom det ikke ligefrem er nogen salgsannonce for Café Ciao, haha. Ud fra beskrivelsen lyder det i min verden ikke, som om det er tre stjerner værd – men okay, det handler jo om en helhedsopfattelse. Håber lidt, at ejer/restaurantchef eller noget læser det dér. Juice skal være friskpresset. Punktum.

    Kom endelig med flere ideer, jeg er snarlig tilflytter til København og så er det altid dejligt med tips og inspiration til gode (og mindre gode) steder!

    /Camilla

  3. Jeg synes det er en rigtig god ide, man kan jo altid bruge inspiration til nye steder og ikke mindst kritik af de steder man selv overvejer.

    Min egen erfaring med Ciao er også meget blandet. Jeg spiste der i sidste uge og der var det hele perfekt – selv betjeningen! Men jeg har desværre også oplevet det samme som dig, med storsnakkede personale og dårlig mad!

    Men når der er fyldt på Zirup er det da et meget godt alternativ.

  4. Hej!

    Et lille tip (sig det ikke til nogen;)) Om fredagen har de halv pris på deres brunch. Ikke dårligt….

  5. Det er en rigtig god idé! 🙂
    – Glæder mig til at læse flere anmeldelser 😉

  6. Super idé 🙂

  7. Sikke nogle positive tilbagemeldinger, det er sgu da dejligt! 😉 Er glad for at I kunne lide det – så bliver det i hvert fald helt sikkert et tilbagevendende foretagende! 🙂

    God søndag til jer alle!

  8. Rigtig godt indlæg. Glæder mig til næste måneds anmeldelse 🙂

  9. Super god idé! Så kan man jo også få lidt inspiration til ny steder!

  10. Dejligt.
    Det er også rigtig skønt, når du laver indlæg om mad! Endelig en blog der skiller sig lidt ud.

  11. Det er en rigtig god idé – mere af det 🙂
    – Leder stadig efter det helt perfekte brunch-sted.. Er også bare tilfreds med det helt basale, dog er pandekagen vigtigst! 😀

  12. Super god idé! Jeg ville helt klart anbefale Cafe Marius, når det kommer til gode brunch steder i byen, den er helt klart et besøg værd!

Skriv et svar

