Jeg elsker brød!

Og disse lækre pandebrød er ingen undtagelse! Jeg ville uden tvivl dø af sult, hvis jeg skulle på sådan en Atkins-kur og undvære hvedebrød og deslige. Nej nej, det er ikke så sundt, men hvad pokker!

Det ligner måske lidt en stak amerikanske pandekager, men det er det altså ikke. Opskriften stammer fra Spis Bedre, men jeg har fundet den hos Newyorkerbyheart. I må altså love mig at lave dem, de er SÅ gode! Jeg spiste det til mit indiske mad med en dip af ymer, hvidløg, salt og peber. LÆKS!

Ingredienser:

1 dl. lunkent vand

1 dl. ymer

25 g. gær

1 spsk. flydende honning

1 tsk. groft salt

ca. 400 g. hvedemel

olie til pensling

Fremgangsmåde:

  • Bland vand og ymer og rør gæren ud deri.
  • Tilsæt olie, honning, salt og til sidst mel lidt efter lidt og rør godt rundt.
  • Put lidt mel på bordet og ælt dejen.
  • Læg dejen i en skål med et klæde over og sæt den til hævning 1 time.
  • Del dejen i 8 stykker, og rul hvert stykke fladt (ca. 0,5 cm i tykkelsen)
  • Pensl brødene med lidt olie på den ene side, og steg dem ved jævn varme (med oliesiden nedad) indtil de tager farve.
  • Inden brødene vendes, pensles den anden side også med olie.
  • Server med en dip af ymer smagt til med knust hvidløg, salt og peber.

Det ser måske lidt besværligt ud, men det er det virkelig ikke!

12 responses to “Jeg elsker brød!

  1. Mmh hvor lækkert! 🙂 Elsker også bare brød, kunne ikke leeeeve uden hvedebrød and what not! Så vil helt sikkert prøve at lave disse, de ser rigtig lækre ud. 🙂

  2. I feel exactly the same way! Kunne heller ikke leve uden hvidt brød. Og hvor ser det lækkert ud, det du har lavet:)

  3. WOW de ser gode ud. Dem tror jeg sgu at jeg vil prøve at lave i morgen. Tusind tak for tippet – og en rigtig fin og hyggelig blog 🙂

  4. Mums hvor lækkert. Kan være man skulle prøve at lave dem.

    http://passionsforfashion.blogspot.com/

  5. Haha, godt at høre at jeg ikke er den eneste med den slags tendenser! 😉 Tak for jeres søde kommentarer.

  6. Mums de ser lækre ud (-: og ja, de ligner faktisk amerikanske pandekager. Men du ahr det ligesom mig, kan ikke leve uden brød! Især hvidt brød (-;

  7. hvor er det en dejlig blog du har… brøddene må prøves:)

    http://www.lovethemclothes.blogspot.com

  8. Har lige bagt/ stegt? dem og de var rigtig gode – lavede dobbelt portion og puttede halvdelen i oven som boller – heller ikke helt dårligt 😉 Så tak for den opskrift 🙂

  9. mon man kan bruge almindelig a38 eller bare sådan noget naturel-mælke produkt/yoghurt i stedet for ymer?

    • Olivia: Det tror jeg sagtens du kan! Jeg skrev bare ymer fordi jeg altid har det i køleskabet – kan faktisk ikke huske hvad der rigtigt står i opskriften. 😉 Så længe det er et syrnet mælkeprodukt, så tror jeg det er ligemeget.

  10. Pingback: Mexiburger + kyllinge-satay med peanutdip « Sofies

Skriv et svar

