Heste-politi

Ha, jeg er altså nødt til lige at dele dette billede med jer! Jeg hørte en underlig klik-lyd ude fra gaden og gik ud på altanen og kiggede ned. Der ser man to politibetjente til hest!😀 Sjovt. Hvorfor lige heste? Hvorfor ikke bare cykelpoliti? Man må da kunne cykle ligeså hurtigt som en hest kan løbe. Eller hvad? Har jeg overset hestenes super-skills totalt?

5 responses to “Heste-politi

  1. Sorry jeg lige spammer dine indlæg😛
    Men en hest kan faktisk løbe ret hurtigt, og indgyder nok mere respekt end en jernhest. Selvom det vist er begrænset, hvor meget det ridende politi laver. Der er nok ikke gang i den store biljagt😉

  2. Bøller er bange for heste.🙂

    Da jeg boede i Madrid havde de virkelig meget hestepoliti til fodboldkampe. Bøllerne turde intet når hestene var i nærheden.

  3. Katrine: Helt ok, jeg har jo selv bedt om det!😉 Ja, spørgsmålet er hvad hestepolitiets spidskompetencer er…

    Malene: Haha, jeg er i hvert fald også selv bange for dem, så er glad for at jeg var i sikker afstand!😛 Det er måske i virkeligheden bare lidt lige som politiets hunde.🙂

  4. Det har også at gøre med at når politibetjenten sidder så højt oppe har de bedre mulighed for at observere hvad der sker omkring dem. Tænk f.eks. på en fodboldkamp med mange tilskuere. Hestene er faktisk trænet op ligesom hunde så de ikke bliver skræmt når der er gadeoptøjer. Men hvad frygter du mest Sofie: En cykel eller en hest der er trænet til at passe på os alm. civile borgere ? ?

  5. http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/politiheste_faq_03042009.htm

    Hestene er jo også et levn fra en anden tid, og egentligt et symbol på orden og hæder i mange lande. Udover det går det lidt stærkere(op til 75 km/t, alt efter race, alder, træning, bygning osv osv osv). Og så kan man se lidt længere når man sidder på 170cm end når man sidder på en cykel…😀

Skriv et svar

