Spaghetti carbonara

Uhm, til aftensmad har vi fået spaghetti carbonara som I kan se på billedet. Ser det ikke meget godt ud? Som jeg har nævnt tidligere har jeg opskriften fra nogle italienere, jeg har mødt i Australien, og den er altså virkelig god! Jeg ved godt det ikke er det sundeste måltid, men vi trængte altså til det! Opskriften kommer her:

Ingredienser: (til 2 pers.)

  • Spaghetti i passende mængde
  • 1 pakke bacon
  • 2 fed hvidløg
  • 1 alm. løg
  • 2 æg
  • 1-2 dl mælk
  • 1 håndfuld revet ost
  • Salt
  • Friskkværnet peber (vigtigt!)

Fremgangsmåde:

  • Sæt vand over til spaghettien. Når vandet koger, kog spaghettien efter anvisning på pakken.
  • Hak løg og hvidløg i små tern imens.
  • Steg baconen på panden og lad det køle af på tallerken med køkkenrulle.
  • Steg løg og hvidløg på panden – de må ikke blive brune.
  • Bland æg, mælk og lidt salt og peber i en skål.
  • Når spaghettien er færdigkogt slukkes blusset ikke, men vandet hældes fra.
  • Hæld spaghettien tilbage i gryden og tilsæt æg/mælkeblandingen, løg og ost og kog op, så massen ikke længere er flydende (så undgår du også salmonella-halløj).
  • Server spaghettien og drys med bacon og rigeligt med friskkværnet peber. (Peberet gør virkelig mere for retten end man umiddelbart tror!)
  • …og løb så en tur for at forbrænde hele herligheden!😉

One response to “Spaghetti carbonara

  1. Der ser virkelig lækkert ud. Jeg har tænkt mig at prøve den ad.
    Jeg er virkelig glad for du tænker om det med salmonella, for det er der manger der ikke gør, og det er også derfor jeg vælger din opskrift.
    Hilsen Amanda

Skriv et svar

