Hjemmelavet pizza

Jeg må virkelig stå i høj kurs hos min kæreste i dag. Vækkede ham kl. 12.15 fra hans tømmermændssøvn og havde 2 stk. pitabrød med falafel klar til ham. Det var fandme lige til en “husk hvad blomster kan gøre”-reklame!

Og til aftensmad har jeg så bagt pizza til os. Den absurd sunde salat udeblev, da der intet fandtes i køleskabet af den grønne slags (ok, wasabi, men det dur nok ikke.)

Alle kan vel finde ud af at lave pizza, og alle har hver sin måde at gøre det på. Jeg har jo tidligere brystet mig af titlen som halv-vegetar, men ikke hvad pizza angår – det må gerne være kød-helvede! Dermed lavede jeg pizza med skinke, pepperoni, ananas og jalapenos – yeah! Og så bager jeg dem på min pizzabagesten, for når det ellers lykkes, så bliver bunden god og sprød. Ahh…

Går ikke ud fra at opskriften er nødvendig, men ellers, så sig til.🙂

2 responses to “Hjemmelavet pizza

  1. Anna Louise Pedersen

    hej jeg vil gerne have opskriften🙂
    Hvilken mærke ost og tomatsovs kommer du på?

    • Hej Anna Louise. Okay, jeg prøver.🙂 Jeg bruger denne pizzadej: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=14718. Tomatsovsen laver jeg af 1 dåse hakkede tomater blendet med 1 fed hvidløg, lidt sukker, salt, peber og oregano. Osten er bare revet mozzarella fra Netto. Og så kommer jeg det på i denne rækkefølge: Tomatsovs, skinke, ananas, jalapenos, ost, pepperoni, oregano. Hvis du bruger pizzasten, så tegn pizzastenens omkreds på et stykke bagepapir, sæt stenen i ovnen på en rist eller plade og varm ovnen op til max. temperatur (må ikke være varmluft!). Stenen skal stå derinde hele tiden. Så ruller du bare dejen ud og lægger den på papiret sammen med fyldet, og når ovnen er varm sætter du pizzaen ind på stenen (med papir). Det blev lidt langt, men håber det kan hjælpe dig!😉
      – Sofie.

Skriv et svar

