Yndlings-torsdag

Lige en hurtig update inden den står på tv hele aftenen: America’s Next Topmodel, The Fashion Show og Running in Heels. Bliver det bedre?!

Vil bare lige vise læks aftensmad. Kyllingbryst svøbt i parmaskinke og med fyld af hvidløgsost og persille, dampede bønner, stegte kartofler og chilimayo. Det var vildt godt! Sig til, hvis I skal bruge opskriften. 🙂

…og opskriften vil I tilsyneladende gerne have, så den kommer her! 😉

Til 2 pers.:

Ingredienser:

  • 2 kyllingefileter
  • 4 skiver serrano- eller parmaskinke
  • Smøreost, evt. med hvidløg
  • Lidt frisk persille
  • Ca. 500 g. små kartofler
  • Bønner i passende mængde
  • Salt og Becel til stegning
  • Mayonnaise
  • Ymer eller andet syrnet mælkeprodukt
  • Lidt rød frisk chili
  • Lidt stærk chilisauce
  • Sukker

(…ok, det blev lidt langt, men det er altså meget enkelt! ;))

  1. Kog kartofler (med skræl) i ca. 10-15 min. til de er møre, men stadig faste.
  2. Skær et “hak” på langs ad kyllingefileten og fyld den med en blanding af smøreost og hakket persille.
  3. Vikl 2 skiver serrano-/parmaskinke omkring hver filet.
  4. Når kartoflerne er færdigkogt, steg dem i lidt Becel. Drys med salt.
  5. Imens steger du også kyllingerne i Becel.
  6. Sæt lidt letsaltet vand over i bunden af en gryde. Når det koger, tilsæt bønner og kog i 5-7 min.
  7. Til chilimayoen snitter du en halv rød chili fint, blander lidt mayonnaise med ymer og tilsætter et skvæt chilisauce samt salt og sukker.
  8. Få nu ikke stress. Det hele burde være færdigt nu og klar til servering. Velbekomme! 🙂
10 responses to “Yndlings-torsdag

  1. Det ser lækkert ud, mm! og ja tak til opskrift, selvom jeg ikke laver mad og aldrig laver noget med kød, da jeg inden erfaring har, så håber at det er lidt let, hehe 😉

  2. Jo tak da 🙂 Det ser super lækkert ud. Så en opskrift ville da være dejlligt.
    God aften til dig!

  3. Hey Sofie 🙂
    Tænker du stadig på hvordan man fjerne den der snapshop funktion? For jeg har en ide til hvordan man måske kan gøre det.. 😀
    Sad lige og nørdede lidt i blog-land.
    Kram

  4. Hej Maja. Ja! 😉 Du må meget gerne lige smide mig en mail på sofiesblog@gmail.com 🙂

  5. Mums, det smagte godt!
    Kæresten var også meget imponeret! 😀

  6. Haha, det er jeg glad for at høre, Sara! 😀

  7. Har simpelthen det dummeste spørgsmål – men elsker din blog og specielt dine madindlæg. Ville gerne lave denne ret til en date: Bliver skinken ikke hurtigt brændt? Hvornår ved man hvornår kyllingen er færdig?

    • Hehe, hvor er du sød! 😀 Og spørgsmålet er da slet ikke dumt. Altså det er ligesom at stege kyllingefilet uden skinke omkring, de skal have cirka lige så lang tid – måske lidt længere. Steg dem ved middelvarme, så du er sikker på at kyllingen og er færdig inden i, når skinken er stegt. Jeg er meget hys med at gennemstege, så jeg skar dem over og tjekkede om de var nok. Du kan jo bare lade som om det er meningen de skal være skåret over, så man kan så det indeni! 😉 Jeg håber det bliver en god date!

  8. Vil lige sige, at jeg serverede dette for kæresten til aftensmad i aften, og det var bare superlækkert! Tusind tak for opskriften 🙂

Skriv et svar

