Vagabond & Greenpeace

Nej, det er ikke et nyt samarbejde, omend det da sikkert kunne få et vældig interessant udfald. Næh nej, sagen er den, at jeg jo havde bestemt mig for at holde shoppebudgettet på et minimum, men så skete der det meget uheldige, at jeg fik et tip om, at mine long-lost-love Vagabond-sko var havnet hos Jette Riis!

Kiggede langt efter pigers fødder iført disse sidste sommer, men de var udsolgt overalt. Eller. Faktisk er det ikke helt samme model, men en der ligner til forveksling. Så jeg var altså nødt til at hoppe ud af nattøjet og i en maxi i stedet.

Havde dog mine tvivl, se bare sms til kæreste: “Okay, skat, dilemma!! Jeg har lige fået at vide, at nogle sko jeg var helt vild med sidste år netop er kommet i butikkerne igen. Sidste år blev de totalt udsolgt. De koster kun 350 kr. Skal jeg købe dem???” Som I nok kan regne ud, sagde han ja – det er sgu altid rart at have andres tilladelse til at købe sig i fordærv. Så her er de, mine nye Vagabond-basser:

Puha, sikke jeg sludrer i dag. Men nu har jeg jo indledt overskriften med Greenpeace, og så er jeg jo nødt til at følge op på det.

Jeg kommer vadende hen ad Købmagergade iført min obligatoriske FALSKE pels fra H&M. Greenpeace-idiot siger: “Undskyld, men du har noget dødt hængende rundt om kroppen…?” Jeg bliver totalt befippet og vender bare det hvide ud af øjnene til ham. Bagefter ærgrer det mig sådan, at jeg ikke havde en smart bemærkning og er lige ved at vende om og sige noget til ham.

Men da jeg så vil stille min cykel, kommer Greenpeace-idiots kollega hen til mig. “Hej, jeg hedder Simon.” Vred Sofie siger: “Hvis du er kollega med ham den idiot der står længere oppe ad gaden, så gider jeg ikke at tale med dig.” Simon indrømmer, at det er han godt nok, og spørger om han da har generet mig. Jeg forklarer ham situationen og beder ham hilse Greenpeace-idiot og sige, at han nok liiige skal lære at kende forskel på en ægte og en falsk pels før han generer uskyldige folk på gaden. “Og ha’ så en god dag, Simon!” Stakkels fyr. 

3 responses to “Vagabond & Greenpeace

  1. Træls med “greenpeace idioten”!
    Hvilken forretning købte du dine vagabond babies?🙂
    Har selv været på udkig i lang tid, da de jo som du selv skriver, været udsolgt over alt.😦

  2. Jeg købte dem i Jette Riis i Galleri K. De fik en sending hjem her først i februar, men jeg ved ikke om de har flere. Prøv evt. at ringe til dem i morgen.🙂

  3. Tak for svar!
    Det tror jeg, jeg vil gøre så.🙂

Skriv et svar

