Nem spaghetti-ret

Selvom det måske ikke ser læks ud på billedet, så smagte det altså vældig godt! Og hey, tager kameraet ikke bare gode billeder?!

Inspireret af Newyorkerbyhearts “spaghetti a la trapanese” bestemte jeg mig for at lave noget spaghetti-halløj til frokost i dag. Jeg havde ingen mandler, så brugte i stedet en rest pinjekerner. Opskriften er meget simpel, men I får den alligevel:

Ingredienser: (til 1 pers.)

  • Spaghetti i passende mængde
  • 1 håndfuld pinjekerner
  • 1 håndfuld friske basilikumblade
  • 1 fed hvidløg
  • 3 smagfulde tomater (vigtigt for en god ret!)
  • Friskrevet parmesanost
  • Olivenolie
  • Peber og evt. salt

Fremgangsmåde:

  1. Sæt vand over til spaghettien og kog den efter anvisningen.
  2. Put pinjekerner, hvidløg og basilikum i en blender og blend til en passende masse. Tilsæt evt. lidt olivenolie.
  3. Skær tomaterne i stykker.
  4. Riv lidt parmesanost.
  5. Hæld en portion af den færdige spaghetti op på en tallerken, tilsæt hvidløg/pinjekerne/basilikum-massen, tomater og parmesan og vend det lidt rundt.
  6. Krydr med friskkværnet peber og evt. salt.

Uhm, det leder tankerne hen på spaghetti carbonara som jeg lærte at lave i Australien af nogle italienere. Den opskrift må I også få en dag! Nu vil jeg give mig i kast med noget virkelig kedeligt – oprydning i mit tøjskab! Pyha, der er nok at gå i krig med.

Senere står den på veninde-date i form af træning i fitnesscenter (hvor mon jeg har lagt mit kort dengang i august, hvor jeg brugte det sidst?!)

One response to “Nem spaghetti-ret

  1. Ov ja .. Det ligner jo et billed fra en kogebog ;o)
    Det kan jeg sagtens gå ud og kaste nogle penge efter 😀
    Tror da ellers også lige jeg skal lave denne spaghetti ret .. (ikke godt at læse når ens mave råber efter mad haha)

Skriv et svar

