Brødcroutoner

Generelt er jeg ikke så vild med salat – ikke så godt, når man heller ikke er tosset med kød! Men jeg tror måske det er fordi, det lidt for tit bliver salat-tomat-agurk-varianten, hvilket jo ikke er det mest ophidsende man kan forestille sig. Så i dag bestemte jeg mig for at lave en lidt mere spændende salat med blandt andet friske tranebær, sukkerærter, frisk rødkål og hjemmelavede brødcroutoner. Sidstnævnte er faktisk meget simpelt at lave – og så er det meget rart at vide, at de ikke er smaskfyldt med fritureolie og andet stads.

Brødcroutoner:

  1. Tænd ovnen på ca. 130 grader (jeg brugte varmluft.)
  2. Skær noget daggammelt rug- eller hvedebrød i små tern.
  3. Put brødet i en skål og tilsæt olie – jeg brugte olivenolie. Der skal bruges omtrent 1 spsk. olie pr. 2 håndfulde brød.
  4. Tilsæt krydderier efter smag og rør rundt. Fordel brødternene på en bageplade beklædt med bagepapir.
  5. Bag ternene i ovnen i cirka 15-20 minutter. Vend dem jævnligt.
  6. Lad dem afkøle på pladen – herefter kan de spises!🙂

Til hvedebrødscroutonerne brugte jeg salt, presset hvidløg og frisk persille, mens jeg til rugbrødscroutonerne brugte salt og chili – sidstnævnte passede dog ikke så godt ind.

5 responses to “Brødcroutoner

  1. Sikke en dejlig, lækker blog – og sådan ser maden jo også ud😉

  2. Det smagte fantastisk

  3. Pingback: Tomatsuppe med brødcroutoner « Sofies

  4. Haha, jeg elsker at næsten hver gang jeg søger efter en opskrift på et eller andet, så lander jeg herinde.🙂
    Du er meget nyttig, unge dame!

Skriv et svar

