Torsk med karry, grøntsager og cashewnødder

(Det var min kærestes portion, derfor størrelsen!)

Haps, har lige spist lækker aftensmad. Opskriften har jeg selv fundet på, men I kan da lige få den:

Ingredienser: (2 personer)

2 torskefileter (eller anden hvid fisk)

Grøntsager (jeg har bare brugt Nettos den bedste fra frost)

Ris

Cashewnødder

Mælk

Chili og hvidløg

Salt, peber og karry

Fremgangsmåde:

1. Kog risene efter anvisning på pakken og lad dem trække.

2. Mens risene trækker, snit chili og hvidløg og steg det sammen med grøntsagerne i lidt olie. Krydr med salt, peber og karry.

3. Hak cashewnødderne groft.

4. Vend fiskene i lidt mel og steg dem i Becel på en pande. Krydr dem med salt, peber og karry.

5. Tag fiskene af panden og hæld lidt mælk på panden, så du får lidt sovs ud af det. Tilsæt evt. flere krydderier efter smag.

6. Anret risene, dernæst grøntsager, fisk, sovs og cashewnødder på en tallerken. Velbekomme!

3 responses to “Torsk med karry, grøntsager og cashewnødder

  1. AMAZING!
    Jeg bliver simpelthen nødt til at skrive alle dine dejlige opskrifter ned!😉
    Inspiration!!!

  2. Haha, det kan være at mit næste projekt skal være en kogebog!😉 Kombinationen af fisk og cashewnødder lyder måske lidt underlig, men det smager altså rigtig godt.

  3. Det lyder lækkert.. elsker cashewnødder.. elsker fisk knap så meget.. :b måske er det en god ting med nødderne😉
    Jeg vil absolut prøve din opskrift.. skal bare lige flytte ind til Kbh først.. gosh glæder mig!! bor pt hos de gamle på Lolland.. her sker ikke en skid.. keeeedeligt! og savner at bestemme hvad jeg har lyst til at spise og hvornår ;b
    Nåh jo og rigtig glædelig jul ovre i Jylland😉
    Knus Charlotte

Skriv et svar

